Mat är ett måste

Det här med att laga mat ut och dag in är inget jag tycker är särskilt roligt, egentligen. Däremot älskar jag att fota, vilket har gjort att det blivit något enklare för mig att laga mat. Sedan jag med jämna mellanrum började ta kort på maten jag äter har det blivit både roligare att laga och nyttigare att äta. För visst är det väl så att det är mycket roligare med färgglad mat? På bilden här har jag gjort lax i ugn toppat med stekta soltorkade tomater och purjolök. En god sallad och mumsigt fluffigt potatismos serverades till det. 
 
 
I helgen har det varit lite öde här och de gånger jag är ensam hemma är jag rätt dålig på att laga mat, det blir liksom ännu tråkigare än annars då. Men nu har jag ju faktiskt en liten i magen att tänka på vilket gör att jag tvingar mig själv att äta tre måltider om dagen och mellanmål däremellan. Dessutom dricker jag mycket vatten. Har haft problem med magen sedan några veckor och inbillar mig (och har fått berättat för mig) att mycket vatten ska underlätta för systemet. Från att dricka 1-2 glas (otroligt lite alltså) om dagen dricker jag nu iaf 3-5 glas om dagen så det är ju en klar förbättring iallafall. 
 
Beträffande graviditeten då. Vi är i v. 21 nu och har tagit oss halvvägs, vilket är en fantastisk känsla! Något jag saknar är att känna regelbundna buffar från den lille parveln i magen, men det kommer nog. För några dagar sen kände jag något varje kväll när jag gick och la mig, men nu i helgen har det varit väldigt lugnt, jag tror att den lilla saknar pappa lite och bara vill vara envis och inte sparka för att hålla mamma sällskap. Det kommer kännas så häftigt när man känner sin lilla inneboende även mitt på dagen och inte enbart när man tar det väldigt lugnt och slappnar av.
 
Nu ska jag plocka undan lite efter lunchen (som blev rätt ofancy idag i form av köttbullar, stuvade makaroner och sallad) och därefter ta en dusch innan jag sätter igång och försöker sy en liten mössa. 
Ha en fin dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0