Höstfotografering

En tanke jag har är att jag och min sambo under hösten någon gång ska ha en gravidfotografering. Min förhoppning är att en av våra gemensamma vänner vill ställa upp och ta några fina bilder på oss bland höstlöven, det vore guld värt för mig! Det behöver inte ta tid, det behöver inte planeras i oändlighet, det ska bara bli lite fint.
Jag har en vän som är fotograf och jag skulle gärna vilja stötta henne och hennes företag, men samtidigt så rusar utgifterna iväg redan som det är, så de pengarna får tyvärr gå till annat. Jag vet att det lätt blir dyrt att fota sig hos en riktig fotograf, även en vän. Därför är alltså tanken att vända sig till en vän som är riktigt bra på att fotografera men som "bara" gör det som hobby (men utan problem skulle kunna leva på det). Han är dessutom riktigt bra på redigering och jag är säker på att vi kan få till ett och annat bra foto. I gengäld bjuder vi på lite middag och något annat. Men som sagt, det är bara en förhoppning jag har, vi vet inte ännu om han känner sig bekväm med ett sånt uppdrag, även om vi vet att han mycket väl ligger på en hög nivå och tar riktigt snygga bilder, eller om han är villig att göra det. Vi får så ett frö och höra om det kan vara intressant.
 
 
Idag har vi pysslat hemma, jag har tillverkat en hel drös med smycken som jag fotograferat. Efter bara en eller två minuer fick jag ett smycke sålt, det var lycka vill jag lova :) Vi har även köpt en vagn idag, en begagnad, av en bekant till oss. Den gick inte på många hundralappar och vi är jättenöjda, för nu klarar vi oss de första tre månaderna när bebis ligger ner och sover. Det är inte en vagn vi vill ha i långa loppet men den duger alldeles perfekt i början. 
 
På tal om tidigare nämnda utgifter, det blir ju några såna. Vi har kommit billigt undan med vagn under första tiden, men sen ska också inhandlas säng, lakan, kudde, täcke, kläder (varma kläder och ytterkläder eftersom lillen kommer i januari), skötbordsunderlägg, blöjor, nappar, säkerhetsgrejer till lägenheten, etc etc. Jag skulle kunna skriva en lång lång lista men orkar inte ens tänka på allt som behövs. Vi är visserligen bara lyckliga över att få göra inköpen, det ska bli grymt kul! 

Att vi har köpt vagn känns riktigt skumt eftersom vi inte ens har någon form av klädesplagg till vårt lilla pyre än. Förutom den lilla bebismössa jag fick av en förälder på jobbet här om dagen förstås. Riktigt söt lite mössa måste jag säga, och man blir så lycklig över alla gulliga människor runt omkring som engagerar sig, ställer frågor och riktigt bryr sig. 
 
Jag är varm i hjärtat, jag känner små buffar i magen och jag är helt enkelt lycklig över vår situation och allt spännande som väntar oss! På måndag ska jag till jobbet och försöka få lite inkomstuppgifter inför kommande föräldrapenning. Det är när man fyller i alla papper från försäkringskassan man inser att det närmar sig. Bara några månader kvar..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0