Evigheters evigheter sedan sist

Lust och ork att blogga har inte funnits riktigt, vilket jag har accepterat, däremot har jag kanske inte mått helt bra i att ständigt vara orkeslös. Det känns på sätt och vis som att jag inte vill göra annat än vila och sova i nuläget, att precis ALL min energi går åt till att jobba, och dessutom jobba heltid.
Nu har åtminstone nedräkningen börjat tills den dag jag går på gravidpenning och kan koppla av och slippa både extrem trötthet och krämpor efter en hel dags jobb. Bara en månads jobb kvar innan jag är "fri" att lyssna på min kropp och följa kroppens tempo. Ser verkligen fram emot att få pyssla, städa, planera, ta promenader och verkligen bara vila och känna mig pigg.
Jag älskar allt övrigt med att vara gravid - den mysiga magen, sparkarna, bebisens pappa som pussar på magen och vill känna sin lilla parvel därinne, att titta på bebissaker, fundera på ett eventuellt barnrums uppbyggnad, ja ni förstår. Det är så häftigt att vara gravid, det är alldeles underbart att vakna på morgonen och börja dagen med små buffar från den lilla i magen. Love it! 

I nuläget är jag i v.28 (27+3) och mår i övrigt väldigt bra. Tredje trimestern har börjat och allt känns mer verkligt än någonsin. Trots att jag idag vaknade och var tröttare än på evigheter så känns det så underbart att solen för en gångs skull kikar fram och att jag varken mår illa eller har några svåra krämpor. Jag kan stå ut med lite ont i bäckenet och ryggen efter en lång arbetsdag, eller efter att ha suttit på en stol för länge, jag vet många som mår så mycket sämre. 
 
Nu ska jag sätta mig på cykeln och ta mig till jobbet, när jag kommer hem blir det först matlagning följt av bakning och städning inför morgondagens kalas för min sambo. Den här veckan är fullspäckad av saker att göra, turligt nog åker vi iväg i helgen och unnar oss riktig lugn och ro :) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0