I valet och kvalet

Jag är i valet och kvalet om jag ska avslöja min riktiga identitet, det vill säga bilder på mig själv, bilder på sådant andra kan känna igen, mm. Har bloggat mer eller mindre anonymt sedan jag började blogga här så det känns mycket märkligt att plötsligt avslöja nåt. Det känns inte som det finns någon riktig "poäng" med att avslöja det, å andra sidan känns det rätt trist att skriva en så tråkig och opersonlig blogg, även om jag på sätt och vis är skyddad till en viss mån när jag gör det. Får klura på det där ett tag och se hur det känns.
 
 
Tänkte iallafall visa bilder på vår allra första gåva till vårt lilla hjärta i magen. Den här mössan, som för tillfället sitter på min sambos nalle Hemleys (min nalle sitter bakom) fick jag av en av föräldrarna på mitt jobb. Hon ville inte slänga den och tyckte att den kändes könsneutral och bra. Jag blev såklart superglad och kände mig väldigt speciell, och hon ville då påpeka att den var begagnad. Vad gör det liksom? Jag fick en gåva av en förälder som tänkte på mig och vårt lilla barn, det värmde väldigt mycket. 
 
Tycker numera att det är så väldigt mysigt när man känner den lilla parveln. Varje gång han/hon sparkar så tänker jag genast "hej på dig älskling" eller "godmorgon på dig mitt lilla barn". Jag har börjat få känslor på riktigt för det här lilla undret i magen. Självklart har jag hela tiden känt att det är alldeles underbart att vara med barn, men nu när det börjat röra sig mer (v.23+0 idag) känns det så verkligt, så speciellt. Tänker varje dag på det lilla barn som växer inom mig och längtar enormt mycket efter att få träffa det om några månader.
 
Att vara gravid är inte enbart en dans på rosor. Mådde ju fruktansvärt illa i början och kräktes en hel del. Har nu under flera veckors tid mått alldeles fantastiskt men började för någon vecka sen känna mig trött och få ont i ryggen. Varje dag efter en heldag på jobbet känner jag mig febrig och sjuk, just för att jag är helt slut. Mot slutet av dagarna har jag haft väldigt ont i ryggslutet också, och igår hade jag så ont redan på morgonen att jag gick hem från jobbet efter två timmar och är hemma även idag. Hoppas självklart att det är väldigt kortsiktigt och att jag mest bara är överansträngd i ryggen. På måndag tänkte jag vara tillbaka på banan igen. Om det inte fungerar får jag gå till läkaren och se om det finns möjlighet att bli sjukskriven 25% så jag kan gå hem en eller två timmar tidigare om dagarna istället för att sluta varje dag med att ha megaont i hela ryggen. 
 
Nu ska jag vila i någon timme innan jag tar tag i nästa korta projekt. Tänkte vila i entimmesintervaller för att sen plocka lite i några minuter eller göra något annat. Men nu, som sagt, vila, sen blir det färdigställande av en mall till en bebisfilt jag vill försöka sy i helgen. 
 


Kommentarer
Annika

Söt nalle :)

Svar: Visst är den :)
Joo

2012-09-26 @ 17:46:07
URL: http://blogofphoto.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0