Inspirationsglöd

 
Ibland känner jag mig sådär läskigt inspirerad att göra saker. Min lista på pyssel jag vill göra är tio gånger längre än tiden på min dag är. Jag får inte ihop allt. Eftersom jag har en Etsyshop och en webshop i Sverige och vill lägga upp mitt pyssel till försäljning tar även fotografering av alla alster sin lilla tid. Har för tillfället åtta memorywire armband och sex vristnyckelband att fotografera. Visserligen har jag en plan för hur jag ska fotografera och för när allt ska läggas ut till försäljning, så jag har ingen brådska, samtidigt som jag vill bli klar med det "tråkiga" momentet att fota innan jag går vidare och gör ännu mer pyssel. Det är väldigt onödigt att det ligger fullt av oklara saker när jag sätter igång med nytt, det är inte heller helt bra. Därför har jag bestämt mig för att ta en tom cd-låda från Ikea och fylla den med allt pyssel jag gjort de senaste dagarna, men bara först efter att det är helt färdigt och fotograferat. Där får varje pysselalster ligga i en zippåse så jag har koll på allt och vet precis vad som har blivit fotat och ska läggas upp till försäljning. 

Att jobba 100% när hjärnan är full av pyssel och annat skoj är otroligt frustrerande. Visst, jag trivs med mitt jobb, men jag trivs ännu bättre när jag får vara mig själv - en skapande människa. De senaste dagarna har jag varit sjukskriven från jobbet på grund av min rygg, det gör också att mitt pyssel blir lidande. Jag klarar inte av att jobba och då inte heller att jobba med mitt pyssel som gör mig så lycklig. Allt det här blir nån form av ond spiral eftersom jag inte är en människa som gärna vilar, det är alldeles för tråkigt. 

För att inte bli alltför ADHD:ig (jag har inte diagnosen ADHD men behöver ordentlig struktur och mycket listor för att klara av att faktiskt genomföra saker) har jag skrivit ner allt jag behöver göra idag, men bara sånt som SKA göras, ingenting annat. De största posterna är vila, däremellan har jag petat in små promenader och annat småpyssel för att jag inte ska bli alltför rastlös och därmed känna mig deprimerad. Jag har även fått skriva in påminnelser om att dricka vatten och "mål" för hur mycket vatten jag ska ha druckit vid en viss tidpunkt på dagen, jag är livrädd för att samla på mig vätska i kroppen och tvingar därför mig själv att dricka mycket.
 
Ja, nog skrivit för den här gången, nu blir det vila för min del. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0