Det blir TUL

Har nu på morgonen varit hos barnmorskan och gått därifrån lite grå i sinnet. Att vara grå i sinnet innebär för mig idag en hel del oro, säkerligen (eller förhoppningsvis) inget jag behöver oroa mig för, men tillräckligt för att min dag plötsligt ska kännas upp -och nedvänd. Bebisen växer inte som den ska och min barnmorska har därmed skickat en remiss för mig för att göra tillväxtultraljud, något som bara erbjuds i Stockholms län om något avvikande sker eller om man har en riskgraviditet. Nu växer alltså vår lilla bebis lite avvikande, därför ska vi göra ett extra ultraljud. Jag försöker fokusera på att hjärtat slog fint och att jag vet att jag tar hand om mig själv så bebis ska få näring och kraft, men de oroande tankarna pockar lite på min uppmärksamhet. Det är nu jag borde gå emot mina tankar och göra något riktigt positivt och roligt, sätta på glad musik och dansa runt här hemma. Jag känner mest för att lägga mig i soffan och dra täcket över huvudet, vädret gör inte direkt sitt till för att göra mig gladare heller, men då får jag göra mitt bästa på egen hand för att pigga upp mig. Hoppas jag får papper om en TUL-tid så snabbt som möjligt. 


Kommentarer
Natalie N

Ush vad jobbigt!! Hoppas allt går bra ändå!! Jobbar i en barnbutik och jag har haft flera kunder som haft "för små bebisar" och fått gå på alla tillväxt ultraljud osv men sen när bebisen kommit har den ändå varit normal stor. Så allt går ju inte och se. Allt löser sig!! Men förstår att det känns jobbigt! Styrke kramar!

Svar: Det gick jättebra, vilket såklart var otroligt lättande. Inget tyder på en för tidig eller för liten bebis, förutom mitt eget magmått. Hoppas det fortsätter så.
Joo

2012-11-28 @ 20:38:10
URL: http://www.liten2013.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0