Dags för tunnelbana?

Jag har lovat x antal människor i min närhet att jag ska ställa undan cykeln och åka tunnelbana till jobbet när det börjar bli halt, frågan är bara när den gränsen ska dras. I nuläget är det 0.9 grader och frost över hela backen, men det måste ju inte i sig betyda att det är särskilt halt, eller? Hur ska man veta när den gränsen bör dras? Problemet är ju också att halkan främst sitter i på morgonen efter en kall natt, att cykla hem är troligen inga problem på ett bra tag framöver. Eftersom jag får ont av att gå för mycket har cykeln varit ett fullgott alternativ till att jag ska röra på mig åtminstone en halvtimme per dag och det alternativet vill jag gärna behålla några veckor till. Om några veckor går jag på gravidpenning och måste därmed inte ta mig till och från jobbet varje dag utan kan välja vilka dagar och tider som är lämpliga att gå ut på. 
 
Imorgon ska jag på besök till BM, alltid lika spännande att se vad som händer med kroppen. Ska bli lite skoj att se hur SF-måttet och min vikt har ändrats, samt höra om mina blodvärden fortfarande är så bra. Min största förhoppning är att få höra det lilla hjärtat slå :) 
 
 
 


Kommentarer
Mella

Hej! Fin blogg du har. Såg att vi är beräknade i samma månad. Jag har bf de 7 januari :-)

2012-10-30 @ 14:16:17
URL: http://mellapersson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0