Jag har en bebis i magen

 
Det börjar kännas verkligt. Jag har en bebis i magen. Visst, man säger ju från första början att man är gravid, men nu när såväl föräldrar som barn påpekar min mage och gratulerar mig känns det mer "på riktigt". Igår speciellt fick jag frågan av ett av barnen på jobben "Vad har du inne i din mage?". Jag svarade såklart "en bebis" eftersom det inte längre är någon hemlighet för barnen, då vi gått ut med det till alla föräldrar, och eftersom det inte längre går att dölja magen. 
 
Vilken känsla egentligen, det här med att vara gravid. Så fantastiskt det är att vi, jag och min älskling, tillsammans har skapat ett liv. Så underligt det är att plötsligt växa runt magen och veta att det ligger någon där inne som tar upp mer och mer plats och som får det trängre för varje dag. Så magiskt när man känner rörelser inne i magen och förstår att det är någon som lever där, någon som vi längtar efter varje dag. 
 
Oavsett vad min ticker i vänster hörn säger så är jag i v. 20+4 (i folkmun v.21). Jag lyckades få in tickern på rätt plats och måste nu försöka hitta tillbaka till var jag faktiskt har lagt den så jag kan uppdatera. Inte helt lätt nu när allt flyttats om här inne, men bara jag sätter mig ner och funderar över det så ska det nog bli bra. 

Magen på bilden togs igår, v. 20+3, eftersom min syster var nyfiken på att se om jag fått någon mage. Eftersom vi inte setts på lite över en månad så ville jag såklart vara henne till lags och skicka en bild. Klart moster ska vara med på ett hörn också :) 
 
Nu har jag fått i mig frukosten, den här morgonen bestående av vaniljyoghurt, fullkornshjärtan (utan socker givetvis), linfrön och kanel. Till det blev det ett glas juice och min dagliga vitamin. Tror minsann jag behöver fylla på med något mer också, för jag står mig inte särskilt länge på den här frukosten. Dessutom borde jag vid det här laget ha lärt mig att jag får kväljningar av att äta yoghurt..Att jag aldrig lyssnar på när kroppen säger blääää, och slutar med såna dumheter. 
Dags att dra till jobbet, ha en skön dag!


Kommentarer
Jeanette - En mammas vardag

Vilken söt kula:)

Svar: Tack så mycket :)
Joo

2012-09-04 @ 22:42:43
URL: http://jiaslife.blogg.se/
Johanna - Husliv & Blivande mamma

Vilken söt mage :)

2012-09-15 @ 01:38:56
URL: http://johannaastenvall.blogg.se
Mandy & River - I väntan på liten nr2

Sån fin mage :)

2012-09-29 @ 18:17:49
URL: http://mandyyss.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0