Första syförsöken

Igår såg jag mig i spegeln från sidan för första gången på evigheter. Jag satt på en stol i barnens nivå på jobbet med en spegel en bit bort. Jag ser grotesk ut! Jag ser liksom inte normalt tjock ut utan groteskt tjock ut! Jag vet att jag inte är tjock på "fel" sätt eftersom bulan sitter där den ska, och eftersom jag bara gått upp strax över ett kilo och nu är halvvägs (!). Men vad spelar det för roll? Jag såg mig i spegeln och ville gråta, gosh så jag såg ut! Jag har hittills känt mig riktigt fin i min lilla gravidbula, men då vet jag att jag aldrig mer ska titta på mig själv från sidan, sittande. Ingen vacker syn.
 
Eftersom vi nu är halvvägs genom vår graviditet firade jag det med (som jag nämnde igår) att köpa lite barntyger. Först ut idag var tyget med apor på som fick bli en dregglis. Jag är tyvärr ganska rejält missnöjd med den (mot hur den såg ut i mitt huvud) hoppas att övning ger färdighet, som med allt annat. Tror faktiskt inte ens att den här ska få några knappar i sig. Det får bli i nästa förbättrade version. 
 
Eftersom jag sitter hemma själv idag så tänkte jag passa på att sy en del. Klockan är snart 14 och jag har alltså lyckats åstadkomma en dregglis. Mitt nästa projekt är en mössa. Först ska jag dock fixa lite lunch, ta mig till ÖoB och köpa Colour Catcher och därefter tvätta resterande av mina tyger innan jag fortsätter med att klippa litegrann. Två mössor får det bli idag, hoppas bara jag lyckas lista ut hur stora de ska vara.  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0