Är du nöjd med ditt liv?

En fråga på det omtalade och välbesökta forumet Familjeliv idag var Är du nöjd med ditt liv? En enkel fråga som fick så otroligt många olika svar. I min värld handlar allt om inställning. Vissa dagar suger dock min inställning till omvärlden, vissa dagar måste jag bara få tillåta mig själv att vara negativ, världen går inte under för det. 
 
För att svara på frågan kan jag säga att ja, jag är nöjd med mitt liv. Det finns egentligen ingenting för mig att inte vara nöjd med. Självklart finns det förändringar jag vill göra för att förbättra, men det kommer jag till om en stund. I nuläget uppfyller jag faktiskt min allra allra högsta dröm, nämligen att bli mamma. Det är så underbart att vi är halvvägs i vår graviditet och jag är riktigt lycklig över det faktum. För inte så länge sedan köpte vi dessutom en egen lägenhet i Stockholm, vilken vi äger en fjärdedel av. Det får faktiskt betraktas som rätt bra med tanke på priserna i Stockholm. Utöver det känner jag mig ekonomiskt trygg. I två års tid har jag sparat pengar till min föräldraledighet vilket resulterat i att jag kommer kunna ta ut ca 2500 kronor extra varje månad i 12 månader eller 2000 kronor extra i 15 månader, det här för att jag ska kunna vara hemma i minst 15 månader med vårt barn. Förutom det finns också ett sparkonto där jag sparat till barnvagn, säng och andra nödvändigheter till barnet samt en buffert om något oförutsett skulle hända. Jag jobbar som barnskötare, så att spara de pengar jag gjort med den lön jag har är faktiskt något att vara stolt över.
 
Vår relation är dessutom alldeles underbar, vi har ett förtroende för varandra som jag är så stolt över och dessutom en kommunikation som gör att vi kan ta oss förbi alla stora hinder tillsammans. I övrigt är jag dessutom relativt nöjd med min jobbsituation eftersom jag har fast jobb på en förskola där jag trivs. Det är dock här jag vill komma in på sådant jag vill förändra. Visst, jag trivs med mitt jobb, men jag vet i ärlighetens namn om jag vill jobba såhär resten av mitt liv, och kanske inte ens när jag har flera barn. Att både jobba hela dagarna med småbarn och dessutom ha småbarn hemma är krävande. I min drömvärld jobbar jag med något kreativt och driver eget företag där hälften är tjänster och hälften är något kreativt, för att varva mellan två olika slags jobb, så jag inte tröttnar. 
 
Egentligen vill jag väl bara tala om för mig själv att jag är väldigt nöjd med mitt liv men att jag långsiktigt har en hel del tankar som jag skulle vilja genomföra. Problemet med mina tankar är att de oftast stannar vid att vara just tankar. Det är inte många som gärna lämnar ett tryggt fast jobb för något osäkert som kanske inte ens ger inkomst vissa månader.
 
Nej, jag är nöjd som det är nu. Det enda jag önskar är att januari snart är här och pyret tittar ut. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0