Upp -och nedvänd värld

Nackdelen med att vara i början av en graviditetet utan att någon vet om denna är främst sådana här dagar. Allt är upp -och nedvänt, sambon har inte tid med mig då jobbelastningen är enorm, en nära familjemedlem genomgår en kritisk och tung operation och jag själv mår dessutom riktigt kasst. Med kasst menar jag illamående, enorma svårigheter med lukter som i sin tur leder till att jag kräks. I min värld är det lite för många faktorer som gör att bägaren helt enkelt rinner över. Att jag sedan försöker få tag på läkare som kan underlätta mitt mående något, och inte lyckas, gör mig riktigt ledsen och sur. Att behöva diskutera med telefonister och andra människor för att ens försöka få till en telefontid de närmsta veckorna är inte lätt. Nu lever jag på hoppet om att min husläkare kanske ringer i eftermiddag. 

Så, jag nämnde att jag var tidigt i graviditeten, men vad innebär det? Enligt egna beräkningar befinner jag mig i v. 9 (8+4) och genomgår därmed en hel del förändringar i kroppen. Att jag plötsligt skulle börja grina på det här viset är inget jag räknat med då jag de senaste åren varit en ganska sansad person. Uppenbarligen får jag nu lära känna en person jag inte riktigt tycker om och är bekant med.

Vecka 11 (10+4) är det dags för inskrivningssamtal. Vad det helt och fullt kommer innebära vet jag inte riktigt, därmemot känns det skönt att komma ett steg närmre till att göra bebis verklighet lite mer sann. Att jag mår illa, kräks och har ömmande bröst är såklart ganska verkligt för mig, men att det skulle bo ett pyre i mig känns fortfarande konstigt. Så min förhoppning är att ett besök hos barnmorskan ska få ner mig på jorden lite igen.
Lämnar er för nu med en bild på en vacker gul blomma. När livet känns lite tungt emellanåt kan vackra ting göra att lusten väcks igen och jag ser saker på ett något mer skimrande vis.
Förresten, har du eller känner du till någon som har en bra gravidblogg, skriv gärna en kommentar. Det är otroligt intressant att läsa andras gravidbloggar just nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0