Ny vecka imorgon

Imorgon går vi in i vecka 10 (9+0), vilket känns härligt och spännande. Det innebär också att vi är ännu ett steg närmre att komma ur den läskigaste och "farligaste" tiden, det vill säga tiden då risken för missfall är som störst. Min största förhoppning är att jag blir av med mitt illamående inom en väldigt snar framtid. Den påverkar allt jag gör just nu och efter att ha varit sjukskriven en vecka från jobbet på grund av den känner jag mig mer nedstämd och lite smått värdelös. Om mitt illamående fortsätter på det här viset måste jag sjukskriva mig fortsatt, men det vore inte alls särskilt roligt! Därför hoppas jag att jag vaknar imorgon utan det värsta illamåendet och att jag på måndag kan återgå till jobbet.
På sätt och vis blir morgondagen lite av ett prov för mig då jag kommer utsättas för en del skumpande, lukter och annat som påverkar mig. Klarar jag det ska jag nog allt klara av att jobba. Om jag däremot inte lyckas hålla tillbaka illamåendet genom det, då är jag inte redo för jobb. Mitt jobb innebär en hel del utsatthet, och jag är hellre sjukskriven en extra vecka än att inte kunna utföra mitt jobb. Att vara på jobbet och inte kunna jobba skadar mina arbetskamrater mer än det hjälper, och då "hjälper" jag dem hellre genom att de får ta in en vikarie som kan utföra det jag inte kan. Självklart hoppas jag att det här inte ska behöva hända eftersom jag trivs på jobbet, men som sagt, morgondagen får utvisa :)


Kommentarer
Fotograf Cecilia Möller

Sv. Ja det är nog lite amerikanskt. JAg tycker att det är roligt för barnen att verkligen få leka på bild, samtidigt som jag gillar enklare bilder också. Men det var kul att fota. Lite annorlunda sådär :)

2012-06-11 @ 21:50:43
URL: http://ceciliamoller.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0