Färsk frukt är ljuvligt!


Det bara är så, färsk frukt är alldeles ljuvligt gott. Det är främst jordgubbar och blåbär som gäller och jag kan tala om för var och en av alla här att jag i sommar minsann tänker frossa i färsk frukt. Färsk frukt under veckorna och lite chips varje fredagskväll så kommer jag vara mycket nöjd. 

Illamåendet jag har och har haft de senaste veckorna har plockat bort allt mitt sug efter godis, förutom i enstaka fall sötlakrits. Jag hoppas att det suget fortsätter hålla sig borta i och med att min förhoppning är att inte gå upp mer än jag "måste" och eftersom jag alltid haft väldigt bra karaktär. I och med att mycket redan ändrats under graviditeten vågar jag såklart inte chansa på att något kommer bli på ett särskilt sätt. Det blir som det blir helt enkelt. 

Förutom att vara sugen på frukt har jag en enoooorm längtan efter att flytta nu nu nu! Om några dagar har vi packat de sista kartongerna och flyttar över vårt pick och pack till en nyproducerad bostadsrätt vi köpte för några månader sedan. Det känns otroligt spännande att flytta in i något som är helt orört av någon annan familj. Vi ska få sätta vår egen prägel på det här, och förhoppningsvis gör vi det med en liten go krabat i magen. 

Om ganska exakt en vecka är det ÄNTLIGEN inskrivningssamtal med barnmorskan. Det känns verkligen som en hel evighet sedan jag ringde och bokade tid, vilket det ju visserligen är då det var en månad sen. På söndag går jag in i v. 11 (10+0) och närmar mig låångsamt den där största tröskeln att ta sig över, alltså de första tolv veckorna av en graviditet.

Med en flytt nära runt hörnet handlar kvällarna enbart om packning. Ikväll blir det även tvätt i en tvättstuga för allra sista gången. Det känns extra skönt i och med att vi bor en halv kilometer från vår tvättstugeinrättning. Dagar då det regnar, snöar eller i övrigt är mindre bra väder brukar normalt sett vara riktigt hemska att tvätta på. Men snart så, snart har vi vårt eget :)


Kommentarer
E

Frukt är huuur gott som helst! :)

2012-07-19 @ 09:57:24
URL: http://www.beriz.blogg.se
Lina - my art & my life

ååh ser hur gott som helst ut! Nu blev jag jätte sugen på färska blåbär hahaah

2012-07-31 @ 19:26:50
URL: http://shiiwie.blogg.se
Johanna - Gravid, Bf 20 Dec

Håller med dig, färsk frukt är hur gott som helst! Och bra för bebis :)

2012-08-01 @ 01:39:47
URL: http://www.johannaastenvall.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0