Det pendlar..

Det pendlar, något annat kan jag inte påstå. Humöret pendlar. Illamåendet pendlar. Lusten pendlar. Allt pendlar. Allt pendlar mellan upp och ned, mellan positivt och negativt. Igår var jag riktigt glad över att illamåendet faktiskt börjat gå åt rätt håll, eller om det var i förrigår. Anyway. Idag är det sådär riktigt illa att jag inte kan gå ut i köket överhuvudet. Jag kräks och/eller får kväljningar ens när jag närmar mig. Är inte ett dugg sugen på mat, faktiskt inte det minsta, men jag tvingar i mig ändå såklart. Försökte äta lite matlåda till lunch, en lasagne vi gjorde för ett tag sen, då var den jättegod. Idag både smakade och luktade den apa. Morötter har dessutom blivit någon form av hat-mat för mig. Jag klarar inte morötter. Jag mår fruktansvärt illa av just lukten av morötter. Ikväll blir det med andra ord mackor med ost och te till. Inte blir det såna där nyttiga fullkornsmackor som jag alltid äter annars heller, utan polarkakor, nåt annat går inte ner. 

Jag är en sån där person som alltid trott att gravida kvinnor överdriver. Jag har alltid trott att gravida kvinnor påstår att de inte kan laga mat utan att kräkas för att få sympati eller slippa undan, att de bara låtsas inte klara vissa dofter, etc. Dumt, I know! Om ni bara visste hur mycket jag ångrar att ens ha tänkt i de banorna! Det är väl nu jag får mitt straff antar jag ;) Maten på den här bilden åt jag för några månader sen, idag får jag kväljningar av att ens titta på den. Morötter liksom, bläk! Jag kan inte ens förstå att något som är så gott plötsligt kan bli SÅ äckligt. Helt sjukt ju!


Scrollar förbi bilden nu när jag skriver för att slippa få kväljningar. 

Har funderat en hel del på det här med träning. Jag älskar att träna, men precis som det mesta just nu så håller mitt illamående mig tillbaka. Oavsett hur jag mår så vill jag verkligen gå 30 minuter per dag. Och hur svårt ska det behöva vara egentligen? I värsta fall får jag väl gå en bit och kräkas lite, men frågan är vilken effekt träningen har då egentligen.
Blir så fruktansvärt rastlös av att sitta still! Någon annan som har illamåendeproblem när de rör på sig? Jag vill inte bli en sån där gravid kvinna som bara sitter på rumpan och mår jätteilla! Jag vill fortsätta vara aktiv och leva mitt liv under graviditeten. Att träningen ska ta stryk är ju bara helt ologiskt, den behövs ju, både för mig och bebis. Imorrn måste det väl ändå ge sig!!


Kommentarer
Martina

2012-06-12 @ 23:08:39
Natali bloggar om LIVET

Hahah, jag vet, jag hade en graviditets tidning när jag väntade första barnet. Då fanns inget familjeliv eller internet att hitta info på. Så jag läste sönder den där tidningen. Där fanns en bild på vitello tonato (du vet kalv med tonfisksås) vilken normal person lägger in en sådan bild i en graviditets tidning. Fy fan, fick riva ut den för att ens kunna läsa tidningen öht. Tortyr....hahaha

2012-06-12 @ 23:50:38
URL: http://mystarbaby.vimedbarn.se/
Bodypalace

Har någon inom din familj eller kanske vänner haft åsikter om ditt utseende? Klicka i ett alternativ som finns i undersökningsrutan längst upp till höger i bloggen =)

2012-06-13 @ 13:37:11
URL: http://bodypalace.blogspot.se
FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-06-13 @ 15:06:04
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Clara

drick mycket vatten så blir det bättre och hitta den där grejen som du e extra sugen på så håller du dej till det, kan vara vad som helst. min syrra är oxå gravid nu och mår illa mycket, men det blir bättre efter några liter vatten haha

2012-06-13 @ 18:57:54
URL: http://bohemhoe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0