Ta det piano

Herregud vilken dag jag har haft, tyvärr kan jag inte påstå att det är "herregud vilken dag" i positiv bemärkelse, utan en kaotisk dag som gjort att jag sitter här helt utpumpad på all form av kraft och energi jag haft. Det är en underdrift att säga att det varit kaos på jobbet och att vi inte har någon form av rutin på saker och ting. En del personer ur personalstyrkan gör dessutom precis som de vill, trots att det behövs personal som är aktiv och som hänger med där det händer. Ibland är det frustrerande att jobba med människor som gärna smiter undan från sina arbetsuppgifter. Det är bara andra dagen tillbaka efter semestern och jag börjar fundera på hur jag faktiskt ska överleva det här! 
 
Eftersom allt känns upp och ned just nu och min hjärna, såväl som min kropp, är helt slutkörd behöver jag hitta ett sätt att varva ner. Jag behöver helt enkelt "ta det piano". Mina bästa knep i normala fall är att först få klart alla måsten här hemma, det vill säga laga middag och diska, resten är sådant som faktiskt kan vänta. Man måste inte slänga in en maskin tvätt eller städa så det blir nitiskt rent. Däremot måste jag ha mat för att fungera, och dessutom gärna plocka bort och diska efter maten för att kunna slappna av. När det väl är gjort brukar jag alltså normalt sett sätta mig i soffan med en kopp te och bara dricka lugna klunkar och inte tänka på något annat än hur teet smakar. Nu dricker inte jag te sedan jag blev gravid eftersom det smakar pyton, så jag får hitta andra vägar. Ett sätt att varva ner är helt klart att få kramas riktigt ordentligt med min kära sambo, eller sitta i soffan med en virkning. Ibland hjälper det, men virkningen känns också lite som jobb just nu. Ikväll kommer jag få försöka hitta lite andra knep för att varva ner.
 
Har ni några knep på hur man bäst varvar ner efter en tuff dag? Gärna både långsiktiga och kortsiktiga lösningar eftersom det här inte kommer vara den enda dagen närmsta tiden som kommer vara såhär tuff. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0