Dags att lära sig sy

 
Igår shoppade jag lite barntyger för första gången i mitt liv. Idag sitter jag här och har nästan ångest över allt jag behöver lära mig för att enkelt kunna sy i stretchigt tyg och hitta mönster som passar det jag vill skapa. Har knappt sytt tidigare så det här känns väldigt nervöst. Jag vet precis vad jag vill men har ingen aning om jag lyckas. Dock är jag väldigt envis och med envishet kommer man faktiskt rätt långt, tro det eller ej ;) 
 
Min främsta tanke är att sy en mössa, en body och en dregglis i vart och ett av de olika tygen. Har hittat ett mönster på en dregglis men ingen beskrivning hur man sätter ihop delarna, vilket innebär att jag som total nybörjare måste försöka förstå det själv. 
 
Gah, jag är frustrerad! Varför ska jag alltid vilja så mycket med allt?! Det blir alltid lite överväldigande när jag ska lära mig nåt nytt, den här gången värre än nånsin eftersom jag inte alls vet var jag ska börja. Oh well, tygerna ligger i tvättmaskinen nu, imorrn ska jag göra ett första test :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

The Big Reveal

The big reveal handlar om graviditet, känslor, lyckan över att bli förälder, allt fix och trix inför barnets ankomst och liknande. Till en början en ganska opersonlig blogg med enbart mina egna fotade bilder som senare kommer bli allt mer personlig när jag gått ut med graviditeten.

RSS 2.0